عصب کشی و درمان ریشه دندان بدون درد: هزینه و قیمت

beautiful-face

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندان که گاهی اوقات به آن درمان ریشه دندان گفته می شود زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که سیستم خون رسانی یا سیستم عصبی یک دندان (که در اصطلاح تخصصی به آن پولپ گفته می شود) به خاطر پوسیدگی یا آسیب دیدگی دچار عفونت شود. در مراحل اولیه عفونت، فرد ممکن است هیچ دردی را در این رابطه احساس نکند. در بعضی موارد خاص، رنگ دندان ها تیره تر از حالت عادی می شود و این شرایط به معنی مرگ عصب دندان است. در این شرایط بیمار نیاز به عصب کشی دندان برای نجات آن دارد.

متخصصان، تکنولوژی پیشرفته و مواد اولیه مورد استفاده در کلینیک دندان پزشکی محتشم می تواند اطمینان لازم را درباره کیفیت بالای عصب کشی دندان برای افراد بیمار فراهم نماید. بسیاری از روش های درمان ریشه در این مرکز برای کاهش درد دندان در نتیجه التهاب یا عفونت ناحیه پولپ انجام می شود. با استفاده از تکنیک های مدرن و مواد بی حسی، اکثر بیماران می توانند از این روش درمانی با حداکثر راحتی ممکن استفاده نمایند.

چرا عصب کشی دندان لازم و ضروری است؟

در صورتی که ناحیه پولپ دندان عفونت کند، این عفونت از طریق سیستم کانال ریشه دندان در بدن پخش می شود. این شرایط ممکن است به تدریج باعث تشکیل آبسه در محل عفونت شود. آبسه یک ناحیه ملتهب است که در آن چرک جمع می شود و این شرایط می تواند باعث ورم کردن بافت اطراف دندان گردد. علائم تشکیل آبسه می تواند از یک دندان درد خفیف تا درد شدید را شامل شود و در این حالت دندان ممکن است در هنگام گاز گرفتن حساس گردد. در صورتی که در این شرایط برای بیمار عصب کشی دندان انجام نشود، عفونت پخش شده و ممکن است کشیدن دندان غیر قابل اجتناب شود.

آیا عصب کشی درد دارد؟

خیر. معمولاً در این شرایط از مواد بی حسی موضعی برای بیمار استفاده شده و به این ترتیب احساس بیمار نباید متفاوت از یک پر کردن دندان عادی باشد. به هر حال ممکن است پس از درمان بیمار با اندکی ناراحتی و حساسیت مواجه شود، اما این شرایط نیز می بایست با گذشت زمان کمتر شده و رفع شود.

عصب کشی دندان چگونه است؟

هدف از درمان دندان درد این درمان خارج کردن تمام عفونت تشکیل شده در کانال ریشه دندان است. در ادامه ریشه دندان تمیز شده و پر می شود تا به این ترتیب از ایجاد عفونت بعدی در محل درمان جلوگیری گردد. عصب کشی دندان یک روش درمانی دقیق و زمان بر است. در واقع اکثر موارد عصب کشی دندان در دو یا چند جلسه ملاقات با دندان پزشک انجام می شود.
در جلسه اول ملاقات با دندان پزشک، ناحیه پولپ دچار عفونت، خارج شده و چرک تشکیل شده در محل آبسه تخلیه می شود. در ادامه کانال ریشه تمیز شده و آماده پر کردن می شود. در نهایت دندان پزشک می تواند از یک پر کردگی موقت در محل استفاده کرده و وضعیت دندان را تثبیت کند. در جلسه ملاقات بعدی و هنگامی که تمام عفونت از بین رفت، دندان بطور دائمی پر خواهد شد.

ص2

پس از درمان ظاهر دندان بیمار چگونه خواهد بود؟

در گذشته، دندان عصب کشی شده پس از درمان اغلب تیره تر از سایر دندان ها می شد. به هر حال، با بکار گیری تکنیک های مدرن، این شرایط معمولاً برای دندان های عصب کشی شده ایجاد نمی شود. در صورتی که هر گونه تغییر رنگ دندان پس از عصب کشی آن مشاهده شود، از روش های درمانی متعدد می توان برای بازیابی رنگ و ظاهر طبیعی دندان استفاده کرد.

در صورتی که عفونت دندان مجدداً اتفاق افتد، چه باید کرد؟

عصب کشی دندان معمولاً یک روش درمانی بسیار موفقیت آمیز است. به هر حال، در صورتی که عفونت دندان دوباره باز گردد، می توان این روش درمانی را مجدداً برای بیمار تکرار کرد.

در صورتی که عصب کشی دندان انجام نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

روش جایگزین برای گذراندن مراحل عصب کشی دندان  ، کشیدن آن است. هنگامی که ناحیه پولپ دندان تخریب شد، دیگر بهبود پیدا نخواهد کرد و به هیچ وجه توصیه نمی شود که یک دندان دچار عفونت در دهان باقی بماند. هر چند بعضی افراد ترجیح می دهند دندان دچار عفونت را بکشند، عصب کشی دندان معمولاً بهترین راه برای نگه داشتن بیشترین تعداد دندان های طبیعی در دهان می باشد.

آیا شرایط دندان پس از درمان بی خطر خواهد بود؟

بله. به هر حال، به خاطر اینکه دندان مرده شکننده تر از قبل خواهد شد، لازم است از روکش برای ایجاد حفاظت بیشتر از دندان و تقویت آن استفاده شود.

عصب کشی دندان در چه محلی انجام می شود؟

عصب کشی دندان یک روش درمانی دندان پزشکی عادی است که دندان پزشکان می توانند آن را به راحتی بر روی بیماران انجام دهند. به هر حال، گاهی اوقات دندان پزشک ممکن است بیمار را به یک متخصص درمان ریشه که دارای تخصص خاص در ارائه این نوع خاص از خدمات درمانی است، معرفی نماید.

چگونه پس از عصب کشی می توان از دندان مراقبت کرد؟

وضعیت دندان های عصب کشی شده می بایست مشابه سایر دندان ها تحت مراقبت قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که به این منظور لازم است دندان های خود را قبل از خوابیدن در شب و حداقل یک بار دیگر در طول روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. همچنین لازم است میزان مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی شکر را محدود کرده و در صورت امکان این مواد غذایی را فقط در زمان غذا خوردن مصرف کنید. علاوه بر این می بایست مطابق نظر دندان پزشک برای انجام معاینات منظم به مطب وی مراجعه نمایید.

هزینه

هزینه پر کردن دندان و عصب کشی دندان بستگی به میزان پیچیدگی مشکل و مقدار تاثیرگذاری آن بر وضعیت دندان دارد. دندان های آسیابی دشوارترین دندان ها برای عصب کشی هستند و به همین خاطر هزینه عصب کشی دندان آسیابی بیشتر است. امروزه اکثر طرح های بیمه دندان حداقل بخشی از هزینه عصب کشی دندان ها را تحت پوشش خود قرار می دهند.

چرا کلینیک دندان پزشکی محتشم

مزایای استفاده از خدمات درمانی کلینیک دندان پزشکی محتشم به شرح زیر می باشند:
•    برنامه درمانی خاص برای هر بیمار: در این حالت پس از معاینه کامل شرایط دندان، تیم متخصصان این کلینیک برای شما یک برنامه درمانی خاص با توجه به اهداف درمانی و نیازهای شما طراحی و تعریف می نمایند.
•    تجربه زیاد: دندان پزشکان این کلینیک دارای تجربه خاص در عصب کشی دندان هستند و خدمات مراقبتی و راهنمایی های لازم را با توجه به شرایط درمانی خاص بیمار به وی ارائه می کنند.
•    دندان پزشکی نوآورانه: ما از شما دعوت می کنیم یک مفهوم کاملاً جدید در حوزه دندان پزشکی مدرن و مراقبت های مربوط به آن را بر اساس استفاده از تجهیزات دندان پزشکی پیشرفته، مواد اولیه و متخصصان حرفه ای، در این کلینیک تجربه نمایید.
•    مراقبت از بیمار: در کلینیک دندان پزشکی محتشم، متخصصان ما بیشترین تلاش و احترام خود را به بیماران اختصاص داده و با قیمت خدمات دندانپزشکی مناسب حداکثر احساس راحتی و امنیت را برای بیماران ایجاد می نمایند.

بیمارانی که نیاز به عصب کشی دندان دارند می‌توانند برای دریافت یک نوبت مشاوره به صورت آنلاین درخواست نوبت کرده یا با شماره‌های 36252573  (031)  یا 36274484  (031) تماس بگیرند و رزرو نوبت را انجام دهند.